Kontakt z prasą

Jeśli masz pytania dotyczące komunikatu lub zawartości dowolnej strony lub jeśli chciałbyś zamówić materiały graficzne w innej rozdzielczości lub formacie, oto dane kontaktowe:

Ela Jozsef

pr@fact-finder.com

Tél.: +49 7231/12597-509

Tip #6 Optymalizuj swój sklep – ucz się, obserwuj i zarabiaj

Sklep internetowy to nie to samo co wizytówka www – jest to twór dynamiczny, wymaga interakcji pomiędzy użytkownikiem i systemem. Konkurencja nie śpi, a jeżeli nie będziesz się doskonalił, klienci szybko zaczną korzystać z dogodniejszych warunków zakupowych, jakie proponują im inne sklepy.

Nie chodzi o to, aby wprowadzać ciągłe zmiany w układzie strony czy samym usability. Wręcz przeciwnie, podobnie jak do układu produktów w sklepie stacjonarnym, tak do systemu nawigacji w sklepie online, klienci się przyzwyczajają i nie lubią rewolucji odwracających wszystko głową do góry. Mowa tu o małych aspektach, które konsekwentnie optymalizowane będą systematycznie podnosić Twoje wyniki o kolejne, pojedyncze punkty procentowe. A więc – do rzeczy!

Dynamiczna nawigacja w sklepie Conrad.de

  • Wyszukiwanie – obserwując historię wyszukiwań w ramach twojego sklepu internetowego zauważysz na pewno, ze pewne frazy są wyszukiwane częściej, inne rzadziej. Ta informacja pozwoli w prosty sposób skrócisz czas klienta, poświęcony na wyszukiwanie, poprzez . Znasz to doskonale – tak również działa najpopularniejsza wyszukiwarka świata – Google. Oceń sam, jak często wpisujesz jedynie pierwsze litery frazy, a następnie wybierasz odpowiednią pozycję oraz czy chwalisz sobie to rozwiązanie. My już wiemy, ze naprawdę warto to mieć – Klienci zyskują czas, a Ty zwiększasz swoją konwersję!
  • Filtrowanie – dziś nie jest to już kwestia „czy mieć”, ale „jak prowadzić”. Skuteczny system filtrowania katalogu zawierającego tysiące pozycji to po prosu e-commercowe must-have. Ilość stosowanych filtrów zależy od specyfiki produktu, czasem zdarza się, że wartości opisujących daną pozycję jest dużo i wtedy warto optymalizować kolejność wyświetlania filtrów wg częstości ich używania przez klientów. Jeśli te najważniejsze filtry będą na pierwszych pozycjach, klient znów zaoszczędzi czas na szukaniu. FACT-Finder automatycznie pozycjonuje filtry na podstawie zachowań klientów – bez konieczności nanoszenia żadnych zmian przez Ciebie! Z FACT-Finderem także Ty oszczędzasz swój czas.
  • Pozycjonowanie produktów – najczęściej wyszukiwarki sklepowe tworzą listę wyników ze względu na ich trafność z wpisanym hasłem. Z pomocą dodatkowych rozwiązań istnieje możliwość ingerencji w tę regułę, podnosząc na tej liście wyżej produkty, które z pewnych względów bardziej chcesz zaprezentować klientowi i sprzedać. Może jednak okazać się, że nie odczuwasz takiej potrzeby – nie chcesz wpływać na kolejność wyświetlania produktów. Twoi klienci jednak widzą to inaczej – nie bez powodu „popularność” to standardowy filtr wyszukiwania, klienci chcą oglądać najczęściej oglądane i kupowane produkty. Warto jest więc pokazywać najpopularniejsze od razu w wynikach, ponieważ to skraca czas, jaki klient poświęca na ich wyszukanie, bo nie musi dodatkowo przeklikiwać się przez filtry. Oczywiście FACT-Finder zrobi to za Ciebie!